Questo Paradiso in Galerie Wijnstraat

Questio
Questo

Tegelijkertijd met de expositie " Een Koninklijk Paradijs/ Aert Schouman en de verbeelding van de natuur" in het Dordrechts Museum, organiseert Galerie Wijnstraat te Dordrecht een serie exposities met als thema Questo Paradiso. 
Gedurende een looptijd van 19 februari tot eind september 2017 zal een aantal kunstenaars met verschillende disciplines op geheel eigen wijze invulling geven aan dit thema. 
De eerste exposant in deze reeks is Chris Dagradi met monumentale tekeningen (150x300cm) die nog niet eerder in Galerie Wijnstraat zijn geexposeerd. 
Ondanks deze grote monumentale werken heeft de kunstenaar een geoefend oog voor het kleine. Over wilde bloemen schrijft hij: "Stoer en stil dringen zij zich overal doorheen: wilde bloemen. Zij nemen toevlucht tot groenstroken, in perkjes en bermen, zelfs langs de snelweg. Met een weldadige kracht verschijnen ze zomaar voor iedereen om ervan te kunnen genieten. Aan de overkant van de straat tussen de geparkeerde auto's kun je door de Hof van Eden dwalen. Soms moet je op je knieen met je neus er bovenop om ze waar te nemen".  
Kortom een bijzonder originele kijk op het aards paradijselijke. 
 
Graag nodigen wij u uit voor de opening op 19 februari vanaf 15.00 uur. 
 
Galerie Wijnstraat 
Wijnstraat 178 
3311 BZ Dordrecht 
 
Meer informatie vindt u op: www.galeriewijnstraat.nl www.galeriewijnstraat.nl.

Oersymbolen in Galerie Wijnstraat

fiorente
Fiorente
Zonnekleed
Zonnekleed

Galerie Wijnstraat in Dordrecht presenteert werk van de keramist Chris Dagradi (New York, 1954).
Geïnspireerd door zijn reizen in Italië, het geboorteland van zijn grootouders, heeft Dagradi Romeinse en Byzantijnse mozaïektechnieken bestudeerd in Ravenna en deze toegepast in zijn vrije werk. De invloed van oeroude tekens en symbolen, zoals Keltische knopen, kruisen, is kenmerkend voor zijn werk dat bestaat uit monumentale tekeningen, mozaïeken en een aantal schalen in het traditionele Delfts Blauw. 
De expositie is te bezichtigen van zondag 18 december 2016 t/m zondag 29 januari 2017.
Galerie Wijnstraat is gedurende deze expositie geopend op zaterdag en zondag van 13.00 uur tot 17.00 uur. 
Meer informatie vindt u op: www.galeriewijnstraat.nl www.galeriewijnstraat.nl.

 































Expositie Nederlands Tegelmuseum

tegelmuseum
 















Expositie Galerie Lutz 45 jaar

lutz
lutz
 















Let's get lost

let's get lost
let's get lost
 















Inzicht, Delftse meesters van nu

let's get lost
let's get lost
 















Restoration and reconstruction of brick mosaics
by Jan Groenenstein

Groenestein1
1. Original state in 1957
Groenestein2
2 . Mosaic partially destroyed
Groenestein3
3. Wall restored
Groenestein4
4. Reconstruction 2012

Jan Groenestein
Four unique brick mosaics Groenestein Jan 1957 adorn the staircase of the Ignatius Gymnasium in Amsterdam. The five continents are represented through images of people, animals , buildings and objects .

Restoration
Loose stones were emoved and the perimeters were scored to sharpen up the outlines.
After a thorough cleaning missing stones were replaced.
Due to a previous renovation the Asia mosaic tablaeu is now at some distance from the new staircase.
To access this work it was necessary to build a scaffold 18m high.

Groenestein5
Groenestein6

Reconstruction
The central part of the Africa mural had been destroyed when a doorway was made.
Later this was filled in leaving a gap in the artwork.
The only photo of the original mural is in black and white from 1957.

With this as a reference I was able to compare the shades of gray with the parts of the mosaics still intact and determine the color scheme of the missing central figure.
I worked in the studio on a portable base with a full sized enlargemen of the figure and added stone by stone.

Groenestein7
Groenestein8

When this was done it could be easily transported to site.
A recess was created in the wall following the exact proportions of the original design.
Then mortar was applied and then the mosaic reconstruction on a porous mesh cloth.

These were pressed into in place, reajusted and trimmed where necessary.
Mr. Zuliani of Zuliani Art and terrazzo BV has assisted me through all stages of this project.
His knowledge and experience were indispensable.

Groenestein9
Groenestein10
 















Weltauge

Weltauge

Dear Sir, Madam,
TORCH gallery Amsterdam would like to invite you to join us for the opening of Philip Akkerman - Weltauge.
This group exhibition centered around Schopenhauer's concept of 'Das Ewige Weltauge' will open on Saturday the 7th of September between 5-7pm.
After this festive event the exhibition will be open until Saturday the 19th of October.
For further information I would like to refer you to the attached press release.
We hope to welcome you at the gallery!

With kind regards,
TORCH gallery
Lauriergracht 94
1016RN Amsterdam
tel.: 020-6260284
www.torchgallery.com
Opening Zaterdag 7 september van 17.00 tot 19.00
7 september tot 19 oktober open: Do - Za12.00- 18.00 en volgens afspraak

 































Delft-Jingdezhen: The Blue Revolution 400 jaar Exchange

Blue revolution1

Nieuwe tentoonstelling in Museum Het Prinsenhof Van zaterdag 20 april tot en met zondag 9 juni 2013 is de tentoonstelling ‘Delft - Jingdezhen: The Blue Revolution, 400 jaar Exchange' te bezichtigen in Museum het Prinsenhof in Delft.
De tentoonstelling neemt je mee op reis door keramiek en kunst.
Naast de keramische objecten met een hoge artistieke waarde, is veel aandacht voor de kunstenaars zelf, hun ervaringen en hun inspiratie.
De bezoeker gaat op ontdekkingstocht via een loopbaan van hout en steigermateriaal langs keramiek, wandschilderingen en video's.

The Blue Revolution
Het ‘Blue' verwijst naar het blauw van het Chinese Ming porselein dat na 1602 op de Nederlandse markt komt en naar het Delfts Blauw dat ontstaat als navolging van dat Ming porselein.
Kortom, de aanvoer van het Chinees porselein was 400 jaar geleden een revolutie in blauw.

Hernieuwde samenwerking Sinds 2006 is er opnieuw contact tussen Jingdezhen en Delft dankzij het project 400 jaar Exchange Delft - Jingdezhen.
De gemeente Delft, Erfgoed Delft, Royal Delft, de gemeente Jingdezhen, de musea in de Chinese keramiekstad en het Sanbao Ceramic Institute werken samen om deze uitwisseling vorm te geven.
Een onderdeel van het project 'Artist-in-Residence' is de bevordering van de uitwisseling van kunstenaars tussen beide steden. Adriaan Rees, kunstenaar met een eigen atelier in Jingdezhen, werkt als projectleider al enige jaren aan deze uitwisseling.

Kunstenaars
De tentoonstelling toont objecten van Jiansheng Li, Wan LiYa, Zhang Ling Yun, Pepijn van den Nieuwendijk, Tineke van Gils, Pauline Wiertz, Hugo Kaagman, Chris Dagradi, Adrie Huisman, Wendy Steenks en Adriaan Rees.
Breng ook een bezoek aan de tentoonstelling ‘Delfts Blauw.
Kunst of Kitsch' over het imago en de identiteit van Delfts Blauw.
Deze tentoonstelling is onderdeel van 'Delft Keramiek 2013 - Langs beelden en design.
Deze manifestatie vindt plaats van 27 april t/m 9 juni 2013 en bestaat uit tentoonstellingen, lezingen, projecten en workshops op tien locaties in de historische binnenstad van Delft.

Exhibition inThe Prinsenhof Museum Saturday, April 20 to Sunday, June 9, 2013 The exhibition takes you on a journey through art and ceramics.
In addition to the ceramic objects with a high artistic value, attention to the artists themselves, their experiences and their inspiration.
The visitor to discover through a wooden walkway and scaffolding along ceramics, wall paintings and videos.

The Blue Revolution The Blue Revolution The "Blue" refers to the blue of the Chinese Ming porcelain that arrived on the Dutch market after 1602 and to Delftware that was created at that time as imitation of the Ming porcelain.
Since 2006 there has been renewed contact between Delft and Jingdezhen thanks to the 400-year Exchange Delft project - Jingdezhen. The city of Delft, Delft Heritage , Royal Delft , the town of Jingdezhen, the museums in the city of Chinese ceramics and Sanbao Ceramic Institute have all worked together to work together to make this possible. An ‘ Artist-in –Residence’ project promotes the exchange of artists between the two cities.
Adriaan Rees, an artist with his own studio in Jingdezhen,is project manager fo Artists.
The exhibition displays the work of Jiansheng Li, Wan Liya, Zhang Ling Yun, Pepijn van den Nieuwendijk, Tineke van Gils, Pauline Wiertz, Hugo Kaagman , Chris Dagradi , Adrie Huisman , Wendy Steenks and Adriaan Rees.

Meer informatie/ more information: www.ikhouvanblauw.nl the-blue-revolution Facebook pagina

Imperial Porcelain Museum Jingdezhen-Delft:The Blue Revolution

Blue revolution2
Blue revolution3

From October 2013 the exhibition: ‘Jingdezhen-Delft: The Blue Revolution, 400 years of exchange’ can be seen in the Jingdezhen Imperial Porcelain Museum. This Sino-Dutch exhibition is a cooperation between the Chinese city of Jingdezhen and the Dutch city of Delft. Both cities have a rich history in manufacturing ceramics. Jingdezhen is believed to have produced pottery as early as the sixth century.
And the city of Delft is well-known for manufacturing ceramics during the Dutch Golden Age in the 17th century. The exhibition in the Imperial Porcelain Museum is the result of the Artist in Residence program; a collaboration between Dutch and Chinese ceramic artists. For four years, eight ceramic artists from China and The Netherlands have exchanged their handicraft.

They visited each other’s countries and shared knowledge, competence and design. The Blue Revolution exhibition showcases the results of this exchange with a special focus on the experiences of the artists.
The Artist in Residence program is led by artist Adriaan Rees.
The artists are :Hugo Kaagman , Pepijn van den Nieuwendijk, Tineke van Gils, Pauline Wiertz, Chris Dagradi, Li Jiansheng, Wan Li Ya, Zhang Yun Ling, Adrie Huisman and Wendy Steenks participated in the exchange program.
So far there have been over 30,00 visitors. After February 2014 the show will travel to the City Museum of Dongguan.

 































Delftse Meesters Van Nu / Delft Today’s Masters

Master1 Master2
Museum Het Prinsenhof,
Sint Agathaplein 1, Delft

De Delftse beeldend kunstenaar Chris Dagradi, vierde kunstenaar in de serie‘Delftse meesters van nu’, heeft gekozen voor het schilderij Segmento, een recent werk uit zijn eigen collectie en voor de Caert Figuratief, door Johannes de Ram e.a, 1703, uit de collectie van het museum.
In Museum Het Prinsenhof vindt een serie presentaties plaats van actuele Delftse kunstenaars. Aan de hand van een eigen werk uit de museumcollectie en een tweede werk naar keuze, vertellen zij wat de kern van hun werk is.
Een filminterview, de recent door het museum aangekochte portret- en atelierfoto’s van de Delftse fotograaf Marco Zwinkels en de twee werken tonen het verhaal van de Delftse meester van nu.
Bij de serie Delftse meesters van nu verschijnt een losbladige catalogus van de Delftse meesters van nu in de collectie.
De catalogusbladen over Chris Dagradi en zijn werk zijn aan te schaffen bij de balie van Museum Het Prinsenhof.
Daarnaast isde presentatie ook online te bekijken via
www.prinsenhof-delft.nl/delftsemeesters

The Delft artist Chris Dagradi is the fourth artist in the serie 'Delfts: Today’s masters’ The presentation includes a film interview and studio portrait photographs by the Delft photographer Marco Zwinkels recently acquired by the museum. In the series of Delft masters now a loose-leaf catalog of the Delft masters will now appear in the collection. The presentation can also be viewed online via youtube

 































Restauratie van een mozaïek beeld

hvk1
voor en na
hvk2
before and after

Harry van Kruiningen. (1906-1996) was een graficus, grafisch ontwerper, illustrator, monumentaal kunstenaar, wandschilder, kunstschilder, vervaardiger van mozaïeken en docent aan de Academie voor Beeldende Kunsten te Arnhem.
Van een privé verzamelaar heb ik een mozaïek beeld uit 1950 van deze kunstenaar onder handen gekregen.
Zijn vroegste prenten tonen een surreële wereld van ‘tussenwezens’, opgebouwd uit elementen uit fantasie en werkelijkheid.
Ook maakte hij reeksen, waarin hij zich liet inspireren door literaire thema’s, zoals de Metamorphosen van Ovidius.
Dit mozaiek beeld zou ook omschreven kunnen worden als een ’tussenwezen’.

Harry Van Kruiningen (1906-1996) was a graphic artist, graphic designer, illustrator, mural artist, painter, creator of mosaics and lecturer at the Academy of Fine Arts in Arnhem.
His earliest prints show a surreal world of ' in- between beings’, composed of elements of fantasy and reality inspired by literary themes, such as Ovid's Metamorphoses.
This mosaic image could be described as an ' in- between being'.

hvk3
voor en na
hvk4
before and after

De staat van het beeld Het beeld is 150 x 45 cm, een van een stel, deze stelt de mannelijk figuur voor.
Het bestaat uit een kern van diverse soorten hout zowel rechte planken als gebogen delen waarschijnlijk van een stoel. Over het hout heen is een laag linnen aangebracht en hierop diverse lijm soorten met verschillende hardheid . De bekleding van het beeld bestaat uit gekleurd glas, aardewerk en porseleinen scherven en traditionele Italiaans glas Smalti.
Tussen de ‘benen’ is een witte geglazuurde keramische onderdeel dat hoogst waarschijnlijk speciaal gemaakt was voor dit beeld en is nog in prima staat. De sokkel is gemaakt uit vezelplaat en stond direct op de vloer.
Door de dikke lijmlaag kon de beeld niet ademen en het is mogelijk dat de ingesloten vocht veroorzaakte dat in het ‘hoofd’ enkele plakken lijm, inclusief mozaïek steentjes, losliet.
Gelukkig ware deze delen gered samen met losse steentjes.
In de ‘kop ‘ waar oorspronkelijk een houten bal gespannen hing op een stuk touw is de bevestiging los gekomen.

The condition of the image This mosaic sculpture from 1950 is 150 x 45 cm is one of a pair.
This piece represents the male figure.
It consists of a core of different types of wood with curved portions most likely from a chair.
The wood is surrounded by a layer of linen attachted with various adhesives.
The surface of the image consists of colored glass, ceramic shards and traditional Italian glass Smalti.
Between the ' legs ' is a white glazed ceramic form that is still in excellent condition.
The base is made ​​of fiberboard and stands directly on the floor.
The thick layers of glue trapped moisture inside the sculpture causing the sparation of linnen and glue and mosaic stones.

hvk5 hvk6
before and after

Behandeling Los gekomen lijm/mozaïek brokken paste niet meer op hun plaats door vervormende werking van het vocht.
Die heb ik geweekt zodat de steentjes vrij kwamen vervolgens het gehele beeld schoongemaakt.
Met zeep, water, schuur sponsjes en staal wol ging de stenen weer glimmen.De sokkel is aan de onderkant behandeld met vernis en opnieuw beschilderd Viltjes zijn aan de onderkant bevestigd zodat het niet direct in contact met het vloer is. Na verwijdering van alle half losse steentjes op het beeld zelf zijn alle open houten delen behandeld met vernis.Met verse lijm zijn de oude steentjes op hun plaats weer opgebracht en waar nodig gevoegd.Ontbrekende scherven zijn aangevuld met een mix van kleuren die passen bij de originele kleurstelling en materiaal

Treatment The surface was thouroughly cleaned and lose chunks of glue, linnen and mosaic decoration were removed.
By soaking these the glass and shards were salvaged en cleaned.
The bottom of the base was treated with varnish and felt was attached to the corners to allow proper ventilation.
Salveged mosaic materials were brought back on and grouted. Missing shards were added using a mix of colors to match the original.

hvk7
voor en na
hvk8
before and after
 































Tegel tableau naar een botanische prent van Basilius Besler

tegeltableau1
Basilius Besler gravure 1620
Chris Dagradi tegeltableau 2012
tegeltableau2

Basilius Besler ( 1561-1629)
was een gerespecteerde Duitse apotheker en botanicus, bekend voor zijn monumentale ‘florilegium’ (wat letterlijk vertaald bloemenboek betekent) ‘Hortus Eystettensis’, uitgegeven in 1613.
De afbeeldingen waren zwart wit gravures die later werden ingekleurd met aquarel.
In opdracht heb ik een afbeelding van een van Beslers’ gravures als een tegeltableau geschilderd.
Stap een: uitvoering onderzoek naar geschikte tegels en proefjes met kleur.
Met een uitvergroot reproductie heb ik een ponsief gemaakt door op alle lijnen kleine gaatjes te prikken.
Hier door wordt houtskool poeder gewreven en de tekening wordt overgebracht op de 15 geglazuurde tegels van 25 x 33 cm.
Eerst werden de lijnen in zwart opglazuur geschilderde en vervolgens het hele tableau op 800 graden gestookt.
Nu heb ik het vergelijkbaar van een gravure om in te kleuren.
Weer met opglazuur worden alle tegels geschilderd en gebakken soms meerdere keren om de gewenste diepte en helderheid te bereiken.
De totaal afmeting van het tableau is 96 x 124 cm.

Basilius Besler (1561-1629) was a respected German pharmacist and botanist, known for his monumental 'anthology' ( which literally translated means flower book ) 'Hortus Eystettensis', published in 1613.
The images were black and white engravings that were decorated with watercolor.
I was commissioned to recreate one of Besler’s engravings as tile tablaeu.
The first step was to determine the suitable tiles and make tests with on-glaze color.
Using a enlargement of the etching a ponsief made ​​by pricking very small holes along all the lines.
By rubbing charcoal powder through the holes the drawing was transferred onto to 15 glazed tiles each measuring 25 x 33 cm. (10 x 14 inches) After all the lines were painted in black the tableau fired at 800 degrees Celcius The result was the equivalent of an black line engraving.
The tiles were then painted with color and fired for the second time. Some areas required overpainting and repeated firing in order to gain the desired depth and clarity of color.De total size of the panel is 96 x 124 cm. (38 x 50 inches).

tegeltableau3
 































Popta Cultura Bunta Zomerfestival

zandtapijt
Zandtapijt, Bezoekers doen mee om een Zandtapijt te creëren.

Zandtapijt
Vroeger op Hollandse boederijen werd op zaterdag zand in kunstige patronen op de plavuizen van de kamer gestrooid om een zandtapijt te creeeren voor het zondagse bezoek.
Dit gaan wij samen ook met u doen in Delft maar dan in de open lucht.
Na een dag komt er een verrassend wereld zandtapijt van minstens 2 x 2 meter te liggen.

 































Boerol

Boerol is het meest verrassendste festival van de regio.
Een dag vol met aansprekende cultuur, in en rond een monumentale, Maaslandse boerderij.
Theater, muziek, beeldende kunsten, straattheater, toneel, film, land-art, poëzie... En nog veel meer.

Boerol is dit jaar op zaterdag 30 juni, van 10.00 tot 18.00 uur.
Gratis en voor niks. Kom dus ook naar Boerderij Het Kraaiennest (hoek Laan van Zeestraten/Burgerdijkseweg, Maasland).
En beleef Boerol.Meer weten? www.boerol.nl Mail naar info@boerol.nl.

boerol

Graantapijt Bezoekers doe mee om een ‘Graan tapijt’ te creëren geïnspireerd door Tibetaanse zandmandala’s, Navajo zandschilderijen en Rangoli uit India.
Wij werken direct op de grond met diverse granen, zaden en verwante producten zoals rijst, zonnebloem- pitten, linzen en maïsmeel.

Graincarpet Visitors join in to create a ‘Grain Carpet’ is inspired by Tibetan sand mandalas, Navajo sand paintings and Rangoli Indian.
We work directly on the ground and use various grains,rice, sunflower seeds, lentils and corn flour.

 































0 so le mio, ontmoetingsplek Buitenhof

bank1 bank2
bank3 bank4
bank5 bank6

‘O sole Mio’ ontmoetingsplek
Een gemeentelijk kunstproject
DELFT - De wijk Buitenhof is sinds kort een bijzonder kunstwerk rijker.
Het staat in het plantsoen naast de Sterflats aan de Buitenhofdreef, tegen­over Apotheek Buitenhof.
Het heeft de naam `0 so le mio' gekregen. Kunstenaar Chris Dagradi legt uit waarom voor die naam gekozen is.
"Het is een bank die door zijn vorm toch wel op de ochtend- als de middagzon gericht is.
Er is namelijk een zitgedeelteop het oosten en het westen."
Daarnaast zijn er warme en zonnige kleuren gebruikt en in veel afbeeldingen speelt de zon een grote rol.
Jongeren en ouderen uit de wijk Buitenhof hebben onder leiding van de Delftse kunstenaar met elkaar gewerkt aan dit bijzondere kunstwerk: een symbolische poort naar de Buitenhof, waar men elkaar ontmoet.
Hetkunstwerk is een initiatief van OuderenProof Buitenhof en de Gemeente Delft heeft her project gefinancierd.
"De productie heeft in totaal zo'n acht maanden in beslag genomen", zegt Dagradi.
"De deelne­mers hebben allemaal een of meer tegels beschilderd.
De bank heeft in totaa166 tegels en voor de rest is de bank voorzien van keramiek.
De kunstenaar heeft samengewerkt met de bewoners van de Debussyflat, die van de Sterflats, leden van hobbyclub Die Buytenweye, de schilderclub van Het Buitenhuis en jongeren van The Culture.
"Ik ben heel tevreden over het resultaat", zegt Dagradi.
"Nu moet blijken of de bank ook echt gebruikt gaat worden.
Ik hoop dat de bank een plaats gaat krijgen in de wijk.
Ik ben de laatste tijd al veel wezen kijken".
De uit Amerika afkomstige kunstenaar heeft een atelier in Delft en hij geeft ook les aan de VAK.

‘O sole Mio’ meeting point
a community art project
Nestled in a small park on the outskirts of the old city center of Delft in the Netherlands is a surprising new artwork.
Covered with ceramic mosaic in yellows, oranges, reds and terracotta the structure is both a sculpture and a bench.
Two rounded benches connected by a port serves as a welcoming meeting point and as a symbolic entrance to the neighbourhood ‘The Buitenhof.’
The measurements of the work are 8 feet 8 inches, wide, 19 feet long and 8 feet 8 inches tall.
In 2007 a group of seniors who are members of a group named ‘OuderenProof ’ requested the city to commission an artwork with the function of a meeting place.
The artist selected was Chris Dagradi, an American, and a resident of Delft since 1979.
For his design he studied the required criteria and the location carefully.
An important aspect of the piece is the decoration of ceramic tiles painted by the artist and by residents of the neighbourhood.
During a half a dozen workshops both young and old were active in decorating the round tiles. After more then two years of planning and eight months of production the work was installed in September 2010.
The work is entitled ‘O solo mio’ from the popular Italian song which translates; ‘Oh my sun’.
The form of the sculpture/ bench has one area facing east and the other facing west to catch the rays of the sun.
The effect of the warm color scheme of the mosaics is heightend by the multiple sun symbols of the hand painted tiles.
The production of the sculpture of reinforced cement and terrazzo is virtually indestructible, was realised by the family company ‘Zuliani B.V. in Zoetermeer, now run by the third generation of Italian craftsmen.
Special thanks to Joop Vaisser who gave guidance all along the stages of this project.
Also to Mr. Zuliani senior whose vast experience and patience shed light on my project especially in the realisation of the black and marble mosaics.

 































Levensbloem

levensbloem
levensbloem
 































Black &Blauw & Bloemen

kunst en co

Galerie 59 Amsterdam

Galerie 59 / SBK Amsterdam Zuid
Van Eeghenstraat 59-I
1071 EW Amsterdam
Tel: 020-6732640

De tentoonstelling van Chris Dagradi toont houtskooltekeningen, keramische borden en groot werk op papier (gemaakt met spuitbus en Oost-Indische inkt).
Voor Dagradi heeft houtskool iets oers; een link met grotschilderingen van 20.000 jaar geleden.
Zijn meest recente werken in de serie Wildflowers zijn gemaakt door te strooien met zand, glasscherven, kiezels en houtsnippers op papier.

En vervolgens de spuitbus te gebruiken om uitsparingen te maken.
Hiermee verwijst hij naar de raadselachtige handsjablonen, gevonden in prehistorische rotskunst.

 































Project Stationsplein

blauw blauw blauw
blauw blauw blauw
blauw blauw blauw

Gebouwen beschilderd voordat ze halverwege 2009 worden gesloopt

 































Coriolus Molen

Coriolus Molen

Gebouw voor Technische Natuurkunde,
TU Delft

synthetische verf op kunststof ∅500cm
2005

 































Holland Gift Shop

Schiphol

Schiphol
Delfts Blauw en keramische tegels
18 m2 / 8 panelen
2005

 































Hotel de Plataan

Plataan

Blauwspar-kamer
Hotel de Plataan, Delft
acrylverf / mozaiek
totale oppervlakte: ± 30m2
2004

 































Stads-Koffyhuis

Stadskofijhuis

Stads-Koffyhuis, Delft
Delfts Blauw,
keramische scherven
100x110 cm, 2 panelen
foto: Stan van Adrichem
2004

 































Skatepark

Skatepark

Skatepark, Delft
laserprint op plexiglas
2 panelen 200 x 200 cm
2002

 































Transformation for 9-11

New york

tegeltableau 78 x 312 cm.
collectie Dutch Tile Museum,
Otterlo, The Netherlands
essay on
www.bro-pa.org foto:Herman Zonderland
2002

 































Wijkcentrum Wippolder

Wippolder

Wijkcentrum Wippolder, Delft
keramische tegels
170 x 250 cm
foto: Judith Bender
1997

 































Gevelsteen

Widar

Widar Basisschool, Delft
keramische tegels terrazzo
60 x 160 cm
foto: Judith Bender
1997

 































Tegeltableau

Hugo Grotius

Freinetschool, Delft
keramische tegels om een tableau uit 1921 aangebracht
165cm x165 cm
1994

 































Hommage aan Gaudi’ Marianne Burgers

Hugo Grotius

Delft
onderglazuur op porseleintegels
1988